چه مقدار مبادله باید در لینوکس استفاده کنید؟
نوشته شده توسط : Mihayloo

اندازه مبادله چقدر باید باشد؟آیا مبادله باید دو برابر اندازه رم باشد یا باید نیمی از اندازه رم باشد؟آیا اگر سیستم من چندین GBS رم داشته باشد ، به هیچ وجه به مبادله نیاز دارم؟

شاید این رایج ترین سؤالات پرسیده شده در مورد انتخاب اندازه مبادله در هنگام نصب لینوکس باشد.

این چیز جدیدی نیستهمیشه در مورد اندازه مبادله سردرگمی زیادی رخ داده است.

برای مدت طولانی ، اندازه مبادله توصیه شده دو برابر اندازه رم بود اما این قانون طلایی دیگر برای رایانه های مدرن کاربرد ندارد. ما سیستم هایی با اندازه RAM تا 128 گیگابایت داریم ، بسیاری از رایانه های قدیمی حتی این دیسک سخت را ندارند.

اما چه اندازه مبادله ای را با 32 گیگابایت رم به سیستمی اختصاص می دهید؟64 گیگابایت؟این یک هدر رفتن مضحک از دیسک سخت خواهد بود ، اینطور نیست؟

قبل از اینکه ببینیم اندازه مبادله ای که باید داشته باشید ، ابتدا به سرعت یک یا دو مورد در مورد حافظه مبادله را بدانید. این به شما کمک می کند تا درک کنید که چرا از مبادله استفاده می شود.

توضیحات برای (تقریباً) درک همه ساده شده است.

مبادله چیست؟چه زمانی از مبادله استفاده می شود؟

How much should be the swap size in Ubuntu and other Linux?

سیستم شما هنگام اجرای برنامه از حافظه دسترسی تصادفی (AKA RAM) استفاده می کند. هنگامی که فقط چند برنامه کاربردی وجود دارد که سیستم شما را با رم موجود مدیریت می کند.

اما اگر برنامه های زیادی در حال اجرا هستند یا اگر برنامه ها به RAM زیادی احتیاج دارند ، سیستم شما دچار مشکل می شود. اگر یک برنامه به حافظه بیشتری احتیاج داشته باشد اما کل رم در حال استفاده است ، برنامه خراب می شود.

هنگام خستگی رم ، مبادله به عنوان نفس کشیدن به سیستم شما عمل می کند. آنچه در اینجا اتفاق می افتد این است که وقتی رم خسته می شود ، سیستم لینوکس شما از بخشی از حافظه دیسک سخت استفاده می کند و آن را به برنامه در حال اجرا اختصاص می دهد.

به نظر می رسد جالب است. این بدان معناست که اگر شما مانند 50 گیگابایت اندازه مبادله اختصاص دهید ، سیستم شما می تواند صدها یا شاید هزاران برنامه را همزمان اجرا کند؟اشتباه!

می بینید ، سرعت در اینجا اهمیت دارد. داده های دسترسی RAM به ترتیب نانو ثانیه. داده های دسترسی SSD در میکرو ثانیه در حالی که به عنوان یک دیسک سخت معمولی به داده ها در میلی ثانیه دسترسی پیدا می کند. این بدان معنی است که RAM 1000 برابر سریعتر از SSD و 100000 برابر سریعتر از HDD معمول است.

اگر یک برنامه بیش از حد به مبادله متکی باشد ، عملکرد آن تخریب می شود زیرا نمی تواند با همان سرعتی که در RAM وجود دارد به داده ها دسترسی پیدا کند. بنابراین به جای اینکه 1 ثانیه برای یک کار انجام دهید ، ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا همین کار را انجام دهد. این برنامه را تقریباً بی فایده می گذارد. این به عنوان ریزه کاری در شرایط محاسباتی شناخته می شود.

به عبارت دیگر ، تعویض کمی مفید است. بسیاری از آن فایده خوبی نخواهد داشت.

چرا مبادله مورد نیاز است؟

دلایل مختلفی وجود دارد که شما به مبادله نیاز دارید.

  • اگر سیستم شما دارای رم کمتر از 1 گیگابایت است ، باید از مبادله استفاده کنید زیرا بیشتر برنامه ها به زودی رم را خسته می کنند.
  • اگر سیستم شما از برنامه های سنگین منابع مانند ویرایشگرهای ویدیویی استفاده می کند ، ایده خوبی است که از برخی از فضای مبادله استفاده کنید زیرا ممکن است رم شما در اینجا خسته شود.
  • اگر از خواب زمستانی استفاده می کنید ، باید مبادله ای اضافه کنید زیرا محتوای رم به پارتیشن مبادله نوشته می شود. این همچنین بدان معنی است که اندازه مبادله باید حداقل اندازه رم باشد.
  • از وقایع عجیب مانند برنامه ای که آجیل و خوردن رم است ، خودداری کنید.

آیا اگر رم زیادی دارید به مبادله نیاز دارید؟

این یک سوال خوب است. اگر 32 گیگابایت یا 64 گیگابایت رم دارید ، احتمال دارد که سیستم شما هرگز از کل رم استفاده نکند و از این رو هرگز از پارتیشن مبادله استفاده نمی کند.

اما آیا این فرصت را خواهید گرفت؟من حدس می زنم که آیا سیستم شما دارای 32 گیگابایت رم است ، باید دارای دیسک سخت 100 گرم نیز باشد. تخصیص یک زن و شوهر گیگابایت مبادله صدمه ای نخواهد دید. اگر یک برنامه معیوب شروع به سوء استفاده از RAM کند ، یک لایه اضافی از "ثبات" فراهم می کند.

آیا می توانید از لینوکس بدون مبادله استفاده کنید؟

بله ، شما می توانید ، به خصوص اگر سیستم شما رم زیادی داشته باشد. اما همانطور که در بخش قبلی توضیح داده شد ، کمی تعویض همیشه توصیه می شود.

در حقیقت ، توزیع مانند اوبونتو به طور خودکار یک پرونده مبادله ای به اندازه 2 گیگابایت ایجاد می کند. این باید به شما نشان دهد که داشتن برخی از فضای مبادله توصیه می شود.

نگران نباشید اگر هنگام نصب لینوکس یک پارتیشن مبادله ایجاد نکردید. همیشه می توانید در هر زمان پرونده مبادله ای را در لینوکس ایجاد کنید.

توصیه می شود

فایلهای مبادله به شما امکان می دهند فضای مبادله ای را در پرواز در لینوکس ایجاد و استفاده کنید. به راحتی می توانید آنها را ایجاد کنید ، آنها را تغییر اندازه دهید یا طبق نیاز خود آنها را حذف کنید.

Swap File Linux

اندازه مبادله چقدر باید باشد؟

حالا سوال بزرگ مطرح می شود. فضای مبادله ایده آل برای نصب لینوکس چیست؟

و مشکل اینجاست که هیچ پاسخ مشخصی برای این سوال اندازه مبادله وجود ندارد. فقط توصیه هایی وجود دارد.

افراد مختلف در مورد اندازه مبادله ایده آل نظر متفاوتی دارند. حتی توزیع های اصلی لینوکس دستورالعمل اندازه مبادله یکسان را ندارند.

اگر به پیشنهاد Red Hat بروید ، آنها اندازه مبادله 20 ٪ رم را برای سیستم های مدرن (یعنی 4 گیگابایت یا رم بالاتر) توصیه می کنند.

  • اگر رم کمتر از 2 گیگابایت باشد ، دو برابر اندازه رم
  • اندازه رم + 2 گیگابایت اگر اندازه رم بیش از 2 گیگابایت باشد یعنی 5 گیگابایت مبادله برای 3 گیگابایت رم

اوبونتو دیدگاه کاملاً متفاوتی در مورد اندازه مبادله دارد زیرا خواب زمستانی را در نظر می گیرد. در صورت نیاز به خواب زمستانی ، مبادله ای از اندازه رم برای اوبونتو ضروری می شود.

در غیر این صورت ، توصیه می کند:

  • اگر رم کمتر از 1 گیگابایت باشد ، اندازه مبادله باید حداقل اندازه رم و حداکثر دو برابر اندازه رم باشد
  • اگر رم بیش از 1 گیگابایت باشد ، اندازه مبادله باید حداقل برابر با ریشه مربع اندازه رم و حداکثر دو برابر اندازه رم باشد
  • در صورت استفاده از خواب زمستانی ، اندازه مبادله باید برابر با اندازه رم به علاوه ریشه مربع اندازه رم باشد

سردرگم؟من می دانم که گیج کننده است. به همین دلیل من این جدول را ایجاد کرده ام که اندازه مبادله توصیه شده اوبونتو را بر اساس اندازه رم و نیاز خواب زمستانی شما به شما می دهد.

اندازه رماندازه مبادله (بدون خواب زمستانی)اندازه مبادله (با خواب زمستانی)
256 مگابایت 256 مگابایت 512mb
512mb 512mb 1 گیگابایت
1 گیگابایت 1 گیگابایت 2 گیگابایت
2 گیگابایت 1 گیگابایت 3 گیگابایت
3 گیگابایت 2 گیگابایت 5 گیگابایت
4 گیگابایت 2 گیگابایت 6 گیگابایت
6 گیگابایت 2 گیگابایت 8 گیگابایت
8 گیگابایت 3 گیگابایت 11 گیگابایت
12 گیگابایت 3 گیگابایت 15 گیگابایت
16 گیگابایت 4 گیگابایت 20 گیگابایت
24 گیگابایت 5 گیگابایت 29 گیگابایت
32 گیگابایت 6 گیگابایت 38 گیگابایت
64 گیگابایت 8 گیگابایت 72 گیگابایت
128 گیگابایت 11 گیگابایت 139 گیگابایت

از چه اندازه مبادله استفاده می کنید؟

جواب هرگز ساده نیست. همانطور که قبلاً بیان کردم ، برای مدت طولانی ، مبادله توصیه می شود دو برابر اندازه رم باشد. در واقع من Dell XPS 13 Ubuntu Edition دارای 16 گیگابایت اندازه مبادله برای 8 گیگابایت رم است. بنابراین حتی دل تصمیم گرفت با قانون طلایی مبادله = 2xram برود.




:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: